PLOG #2: Ciao Italië, bonjour Zwitserland!

Vorige week laatste ik mijn eerste plog vanuit het warme Toscane. Omdat ik op het moment geniet van een fijne vakantie, leek het me leuk om dit in de vorm van een plog te delen. Kijk je mee naar deze tweede plog van mijn zomervakantie?

ZATERDAG 28 JULI

De temperaturen zijn inmiddels aardig opgelopen in Toscane en besloten we met de auto een stukje te gaan touren. Het plan was om onderweg ergens te ontbijten. Aangekomen in een klein Italiaans dorpje, Castagneto Carducci, werd dit toch meer een lunch. Ik genoot van heerlijke bruschetta’s en een glas Aperol Spritz.

ZONDAG 29 JULI

Vandaag bezochten we Florence. Gezien het tijdstip begonnen we eerst met een lunch bij de Golden View Open Bar. Hier heb je een prachtig uitzicht op de Arno en de Ponte Vecchio. Ik lunchte hier met een panini (niet op de foto) en een ice coffee.
We vervolgden onze weg naar het centrum met af en toe een uitstapje in verschillende winkels. Aangekomen bij de Duomo, kon een bezoekje aan deze beroemde kathedraal niet ontbreken. Na een tijdje in de rij te hebben gestaan, werd helaas de rij voor onze neus gesloten – in het weekend sloten ze blijkbaar eerder. Helaas. Maar ook van de buitenkant is de kathedraal indrukwekkend.

We dwaalde verder rond door het centrum en sloten ons bezoekje af met een drankje op het plein.

Op de terugweg veranderde onze plannen voor het avondeten meerdere malen en daarmee ook de route. Ondertussen vermaakten we ons met het spotten van mede Alfa Romeo – rijders, met name de Guilia, waarvan er verbazingwekkend weinig van in Toscane rijden. Deze keer kwamen we met hoge uitzondering er twee tegen.

In het dorpje waar onze camping zit, zochten we een leuk restaurant op met zicht op zee. Een sfeervol tentje en het eten smaakte erg goed! Een mooie afsluiter van de dag.

MAANDAG 30 JULI

Ik had de wekker vroeg gezet om een rondje te gaan hardlopen langs het water. Toen ik wakker werd, toen al warm en benauwd, zag ik op mijn telefoon dat het vochtheidspercentage ook erg hoog was – toen zelfs nog 97%. Ik besloot mijn hardlooprondje te vervangen met een uurtje zwemmen.

De rest van de dag lag ik bij het zwembad met een goed boek en schreef ik een nieuwe artikel voor mijn blog. Af en toe was het tijd voor een verkoelende duik en een koude Corona.

DINSDAG 31 JULI

De planning was om naar het eiland Elba te gaan – en in een stadium daarvoor om daar zelfs te fietsen. Door de temperatuur en de reistijd, besloten we een chilldagje te houden op de camping bij het zwembad. Dat was maar goed ook, zelfs in de schaduw was een verkoelende duik erg welkom.

‘s Avonds dineerde we op de camping. Hier kregen we een heerlijke pasta voorgeschoteld, vervolgens rosbief met aardappeltjes en een salade. Het hoogtepunt was toch de zelfgemaakte cheesecake! Als afsluiter was er koffie met limoncello. We raakten aan de praat met twee mensen uit Zwitserland en die ene limoncello werden er iets meer en uiteindelijk was het half 2 toen we terug liepen naar de tent.

WOENSDAG 1 AUGUSTUS

De wekker ging om half 7, iets wat vroeg na een kort nachtje. Tijd om de tent in te pakken en Toscane te verlaten. Door de temperaturen, maar ook wel het gemis van bergen, hadden we besloten om de rest van de vakantie in Zwitserland door te brengen. Ook hier zijn de temperaturen hoog – waar niet in Europa deze zomer volgens mij – maar zijn er genoeg opties om verkoeling in de bergen te zoeken.

We reden langs Lago Maggiore, met een prachtig uitzicht op de bergen voor ons.

De eerste pitstop in Zwitserland voor een foto. Wat een prachtig uitzicht zeg! Het gevoel wat Zwitserland ons beide gaf toen we net de grens overreden, was een bevestiging dat we de goede keuze hadden gemaakt om het mooie Italië te verlaten.

Ook hier vermaakte we ons met het spotten van Alfa’s. Dit keer een Stelvio.

Aangekomen bij de camping, zochten we een mooi plekje. Inmiddels was het flink aan het rommelen in de lucht, met een paar spetters. We besloten in een razendtempo de tent op te zetten om zoveel mogelijk droog te houden. Deze vakantie hebben we blijkbaar een abonnement op de tent in de regen opzetten. Zowel in Italië als in Zwitserland hebben we nadien geen druppel regen meer gezien.

Dit was dus nog geen twee uur later.

Aangezien het vandaag een nationale feestdag is in Zwitserland, waren de supermarkten gesloten. Erg veel zin hadden we ook niet in uitgebreid dineren, dus we kozen voor een pizzaria.

DONDERDAG 2 AUGUSTUS

Wat een verademing om een beetje uit te kunnen slapen, je brandde in Italië rond 8 uur al echt uit de tent, en te ontbijten met een aangenaam temperatuurtje.

We besloten om een mooie route door de bergen te rijden. Een eerste pitstop was een bizar grote stuwdam. Onderaan de dam lag nog een restje sneeuw. Uiteraard maakte ik, op m’n sandaaltjes in de sneeuw, hier ook een foto van.

De route verder volgend kwamen we langs Les Pyramides d’Euseigne.

Tijd voor een koffiebreak in Arolla.

Weer aangekomen op de camping, ging ik op zoek naar een mooie hardlooproute. De zon was al aan het ondergaan, wat een prachtig uitzicht gaf over de camping (met privé meer) en de bergen daarachter.

Ook ‘s nachts een fascinerend beeld, al die lichtjes op de berg.

VRIJDAG 3 AUGUSTUS

Na een goed nachtje slapen, leg ik de laatste hand aan dit artikel, terwijl naast me een musje de laatste kruimels aan het oppeuzelen is. Wat de rest van de vrijdag op de planning staat, zie je in de volgende plog!

Fijn weekend!

BewarenBewaren

2 Reacties

1. Julie
    20 augustus 2018 / 18:05

Wat leuk, ik ben deze vakantie ook in Arolla geweest, heb daar meerdere nachten gekampeerd.
    Ik kwam op je blog via Instagram, terwijl ik onderzoek doe naar de Garmin Forerunner 235. Ben jij er tevreden over?
    Leuk om je plog te lezen, en succes met de Dam tot Damloop, ik zal daar ook aan de start staan…
    (1 augustus is nationale feestdag in Zwitserland, in je plog staat Nederland)
    Groetjes

• by-steph.nl
      Auteur
      22 augustus 2018 / 17:51

Hoi Julie!
      Wat leuk dat je ook in Arolla bent geweest, prachtig daar hè?

Klopt inderdaad, ik heb de Garmin Forerunner 235 nu bijna een jaar en ben er erg positief over! Zeker als je em met name wilt gebruiken met hardlopen (maar met fietsen, skiën, zwemmen net zo fijn), heb je meer dan genoeg aan de functies. Hij vindt vrij snel een GPS-signaal (en zo niet, dan kan je al gewoon beginnen met je run) – wat ik echt een pré vind. Het enige minpuntje (voor mij dan, omdat mijn polsen vrij smal zijn) is de grootte van het klokje. Tijdens het hardlopen prima, maar ik draag em zelf niet (altijd) overdag, omdat ik het minder fijn vind zitten. Gezien het aantal reviews wat er geschreven is over deze sporthorloge, heb ik er zelf (nog) geen een geschreven, maar nu ik toch regelmatig deze vraag krijg denk ik erover na om alsnog een review te schrijven – dus stay tuned! 😉 en wie weet tot bij de start van de Dam tot Damloop! Jij ook alvast veel succes!